De conversie van je webshop is cruciaal om als bedrijf te kunnen groeien. Wanneer je dagelijks honderden bezoekers ontvangt maar niemand een product of dienst afneemt, heb je weinig aan het grote aantal bezoekers. De conversieratio van je webshop geeft aan hoe deze presteert. Het toont het percentage bezoekers dat een product of dienst afneemt of een handeling als het opvragen van een offerte uitvoert. Wil je de conversie verbeteren om meer verkopen te doen? In dit artikel vind je drie tips die je de conversie van je webshop helpen verbeteren.
Tip 1: zorg voor heldere CTA’s
CTA staat voor call-to-action, wat niets meer is dan het aanzetten van een bezoeker tot het uitvoeren van een handeling. Op een productpagina is dit bijvoorbeeld een duidelijke button, die een bezoeker verleidt om het product bij je af te nemen. Kies voor iedere pagina van je webshop een duidelijke CTA. Het is niet verstandig om meerdere CTA’s met elkaar te combineren op een losse pagina.
Tip 2: beschrijf wat jouw bedrijf of product uniek maakt
Een bezoeker moet duidelijk uitgelegd krijgen waarom deze juist bij jouw bedrijf een product of dienst af moet nemen. Vermeld op iedere pagina wat de USP’s, de unique selling points, van een product of dienst zijn. Neem hierbij niet klakkeloos de USP’s van andere aanbieders aan, maar onderscheid jezelf van hen.
Tip 3: schakel hulp van een professional in
Het is vaak niet eenvoudig om de conversie van je webshop te blijven verbeteren. De hulp van een professional op dit vlak kan goed van pas komen. Er zijn online diverse bureaus te vinden, die hulp bieden bij het optimaliseren van de conversieratio van websites en webshops. Het voorkomt dat je het budget van je bedrijf verspilt aan zinloze marketingcampagnes. Een marketingcampagne als het inzetten op SEO en SEA heeft immers pas nut als de conversieratio van je website goed genoeg is. Vraag gerust Marco Bouman, een specialist op het gebied van conversie optimalisatie in voor deskundig advies!