Heb jij een webshop of website, dan wil je natuurlijk dat potentiële klanten deze weten te vinden. Je kunt namelijk nog zo’n mooie webwinkel hebben, maar als je niet gevonden wordt, dan is dit natuurlijk volslagen nutteloos. Om ervoor te zorgen dat jouw webwinkel beter zichtbaar wordt, zal er een aantal belangrijke zaken die gedaan moeten worden. Het bouwen van een goede webshop is natuurlijk de eerste stap, maar hoe nu verder? Om je een idee te geven hoe je dit kunt doen, geven we je hieronder enkele tips!

Laat Google weten waar je website overgaat

Wanneer jij je website of webwinkel beter zichtbaar wilt maken, dan is het belangrijk dat de zoekmachines weten waar jouw website over gaat. Dit kun je doen door het plaatsen van relevante en kwalitatief hoogwaardige content. Heb jij een website over honden, dan is het belangrijk dat je niet alleen zorgt dat Google deze informatie leuk vindt, maar ook je bezoekers hier waarde aan hechten. Verdwijnen je bezoekers namelijk al na enkele seconden, dan zal Google dit niet als relevante content beschouwen. Door continu te blijven werken aan je content, zal je zien dat dit op lange termijn wordt beloont met hogere posities in de zoekmachine, wat leidt tot meer bezoekers.

Linkbuilding

Een andere manier, eigenlijk aanvullend op bovenstaande is linkbuilding. Nu vraag jij jezelf vast af, wat is linkbuilding? Linkbuilding is niets meer dan het plaatsen van links op andere website die verwijzen naar die van jou. Dit kun je op twee manieren doen. Je kunt een kale link plaatsen zonder context, maar ook een advertorial schrijven. Dit is een stuk, vaak informatieve tekst waarin jij één of meerdere relevante links plaatst naar jouw website of webshop. Wil jij een advertorial plaatsen, dan kan dit eenvoudig via Advertorial.nl. Hier vind je een ruim aanbod met publicatiemogelijkheden die bij zullen dragen aan de uiteindelijke resultaten in de zoekmachines.