Wanneer je aan de slag gaat met de ontwikkeling van een webshop zijn er verschillende factoren om rekening mee te houden. Een van de belangrijkste factoren is het zoeken naar elementen die je doelgroep aanspreken. Denk aan combinaties van kleuren, beeldelementen die je in je webshop terug kunt laten komen, recensies van influencers op social media, enzovoorts. Dit artikel biedt je vijf tips voor het ontwerpen van een uniek logo voor jouw webshop.
Tip 1: zorg voor een uniek ontwerp van je logo
De belangrijkste tip hebben we je al gegeven: zorg voor een uniek logo. Je doelgroep moet je logo makkelijk kunnen herkennen. Kijk niet te vaak naar de logo’s van concurrenten, maar zoek naar mogelijkheden om zelf op te vallen. De ontwerpspecialisten van 15eurologos.nl kunnen je daarbij helpen.
Tip 2: gebruik de juiste kleuren in je logo
Belangrijk onderdeel van het ontwerpen van een nieuw logo is het kiezen van de juiste kleuren. De kleuren moeten aansluiten op je doelgroep. Bij jongeren kiest men vaak voor opvallende kleuren. Bij een zakelijke doelgroep voor autoritaire kleuren, zoals blauw of grijs.
Tip 3: kies voor een tijdloos logo
Je wilt je logo niet over een paar jaar moeten vervangen. Het zou betekenen dat de betrokkenheid van de doelgroep bij je webshop afneemt. Verstandiger is het om voor een tijdloos logo te kiezen.
Tip 4: schakel hulp in voor het ontwerp van je logo
Maak het jezelf makkelijker, door hulp in te schakelen voor het ontwerp van een logo. Er zijn professionele vormgevers die over de kennis en ervaring beschikken om je van een fraai logo te kunnen voorzien. Passend bij je doelgroep en de identiteit van je webshop!
Tip 5: less is more bij logo’s
Bedrijven kunnen geneigd zijn om diverse symbolen en drukke lettertypes aan hun logo toe te voegen. Zonde, want voor logo’s geldt doorgaans: less is more. Pas op dat het logo niet te druk wordt.